Go to ...

The Newspapers

Gathering and spreading news from various Russian Newspapers

The Newspapers on Google+The Newspapers on LinkedInRSS Feed

Wednesday, February 14, 2018

Backstab: the West began to publish the dirt on Poroshenko


President of Ukraine Petro Poroshenko accused in the loyalty writing a letter to the FSB in 2007 and its immediate environment – the withdrawal of the $ 1.5 billion Yanukovych, who stole from the budget. “MK” has found out, who and what shakes the skeletons from the closet “chocolate maker” and his team.


photo: Natalia Gubernatorova

The Georgian TV channel “Rustavi 2” reported on 13 January that in 2007 the President of Ukraine Petro Poroshenko then held the position of Deputy of the Verkhovna Rada, asked the FSB permit to St. Petersburg, assuring that he never would harm Russia. Journalists supposedly there is a corresponding letter in which the incumbent President says that is one of the founders of the Party of regions and attracts to Russia a large investment, and instead only wants to communicate with relatives of his son’s wife.

In the administration of the President of Ukraine has called the Georgian media base forgery. In particular, it rests on the fact that the son of the head of state got married in 2013. Meanwhile, the Russian foreign Ministry has preserved evidence that Poroshenko was actually trying to cross the Russian border in February 2007, but he was not allowed to do so under the symmetric response to the ban of a number of deputies of the state Duma to visit Ukraine. We will remind, in 2005 the authorities in Kiev came to the leaders of the so-called “Orange revolution” led by Viktor Yushchenko, which led to a cooling in Russian-Ukrainian relations.

Whatever it was, from the beginning of 2018, this is the second scandalous publication in the international media dedicated to the Ukrainian authorities. Earlier, Al Jazeera published the sentence of the court of Kramatorsk, which States that the ex-President of Ukraine Viktor Yanukovych withdrew from the Republic of $ 1.5 billion with the investment company ICU, headed at the time by the current Chairman of the national Bank of the Republic of Valeria Gontareva.

Prior to this, no one knew, because the document was classified personally by the public Prosecutor of Ukraine Yury Lutsenko. He also said that the money was returned to the state budget through the “sickofitall”, omitting at the same time about how and where they were found. In turn Gontareva from April 2017, permanently residing in the United States.

“MK” has found out from experts who spread dirt on Poroshenko and his entourage, and the trustworthiness of the published data:

Andrew BUZAROV, a member of the public Council under the MFA of Ukraine:

Despite the fact that there is no evidence of Georgian and Arab media, it is clear that these publications are very influential people. Partly this lobby is located in Ukraine and partially abroad. Poroshenko can be sure that he and his team are deploying an information war. Everything indicates that in the coming months the pressure on them will only increase. At this time the foreign media devote much less attention than foreign.

Denis DENISOV, Director of the Institute for peace initiatives and conflict

There is no doubt that Poroshenko written appeal asking to remove his ban on entry to Russia. In 2007, he had serious economic interests, had met with a number of partners and so on. It’s hard to say if he promised not to work against Russia, but knowing his style and manner of doing business, it is quite possible to believe. First, Poroshenko will at all times be a businessman and then a politician.

As for the scandal with Al Jazeera, it’s not just Gontareva and Lutsenko, but also a number of Ministers who have previously worked in ICU. Again, this is a common practice for Ukraine, when the most irreconcilable political opponents have cooperated successfully in business.

Most likely about all of this, the Ukrainians decided to remind their Western partners that are unhappy with the way Poroshenko has been pursuing reforms and hopes to stay on for another term. They would love to have published these facts in the Ukrainian media, but they probably refused, not wanting to draw fire. Remember, how life has changed opposition publications after the Maidan. One of the leaders of “Ukrainian truth” Pavel Sheremet exploded, “News”, NewsOne, “Stranja” and other publications, are under constant pressure from the Prosecutor’s office and the so-called “activists” who, as a rule, are commonplace bandits in the service mode.

Read the story: Georgian media reported about the letter Poroshenko to the FSB

Evening newsletter the best in MK: subscribe to our Telegram channel

 

The Ukrainian crisis. Chronicle of events
source

Related posts:
USA registered the launch of three missiles of the DPRK
In the diplomatic war with Qatar looking for the next "Russian hackers"
The state Department has justified the lack of congratulations with the Day of Russia
NATO commented on the convergence of the F-16 with the plane Shoigu

Recommended

More Stories From Politics