Go to ...

The Newspapers

Gathering and spreading news from various Russian Newspapers

The Newspapers on Google+The Newspapers on LinkedInRSS Feed

Sunday, March 18, 2018

In Ukraine ignore the ban on modern Russian cinema

The national Council of Ukraine on television and radio (colloquially Narada) alarmed: in the period from 15 August to 11 September recorded stream five feature films and one television series with signs of violations of article 151 of the law of Ukraine “On cinematography”.

Movies with signs of violation of…” dared to show not only who are supposed to be “separatist” TV channels “Ukraine” (/f “single Father”, h/f, “Bitter happiness” and/f “Gift of life”) and NTN (t/with “Escape” and/f” Lucrative contract”), but owned by the billionaire Ihor Kolomoisky quite law-abiding channel”1 + 1″ (x/f “Love-carrot 2”).

photo: pixabay.com

All of the above “zapresheno”, reported on the official website of the national Council, produced in the Russian Federation after January 1, 2014. Each of the movies, law enforcement officers of Russia and the USSR shows the “positive side” (and should, according to the Kiev censors look entirely bandits, marauders and other “werewolves in epaulets” – ed.). In particular, strictly positive, the police and the military appeared in the films shown by the television channels NTN and 1 + 1″.

As for the TV channel “Ukraine”, included in the media Empire of another Ukrainian billionaire Rinat Akhmetov, he tried to get around bans, replacing the names of all the shows they “banned” works. However, the ubiquitous censors to not caught with chaff! They took the trouble to visit the official website of the Ministry of culture of the Russian Federation, where he learned not “fake”, but the real year of manufacture of most of these movies 2015, or 2016.

Information about the facts of non-compliance by broadcasters with legal norms Narada already submitted to the State Agency of Ukraine for the movie for the appropriate response.

In addition to monitoring of the regulator, with the air of the Ukrainian TV channels, recalled in:, closely following and audience. “Supervisory authority”, they say, constantly receives messages from “concerned citizens” about possible violations during the broadcast of the programs/shows and fillopacity. Each of the cases carefully studied”. In particular, was a reaction to the publication in “video Detector” on the premiere 4-episode melodrama “bad advice” on TV channel “inter” – the same one who not long ago possessed “Ukrainian patriots” tried to burn along with the inside of the building the creative and technical personnel.

Narada promptly contacted the state about the presence of a distribution certificate and a show “bad advice” and got a response that the certificate was issued.

However, the regulator invited the office to provide such explanations in public.


Related posts:
Night in Moscow will reveal the secrets of Buddhism
Apeksimova caught the bride's bouquet
The initiative of the official Ministry of economic development has caused the protest of the author...
Konstantin Raikin at the Congress of STD, accused the authorities of ideological terror


More Stories From Culture