Go to ...

The Newspapers

Gathering and spreading news from various Russian Newspapers

The Newspapers on Google+The Newspapers on LinkedInRSS Feed

Sunday, December 4, 2016

Argentina decided to suspend the broadcasting of RT due to the rapprochement with the United States


Russian TV channel Russia Today reported that the public enterprise Radio and Television of Argentina decided to suspend the issues of television news RT in the country. Officially it is explained by the need to free up frequencies for the provincial channels. However, the former official of the government of former President of Argentina Cristina Kirchner believes that this happened because of its rapprochement with the United States.


photo: Vladimir Chistyakov

In the message channel RT said that the document on the suspension of broadcasting in Argentina, will take effect in 60 days. However, this only applies to free public television networks, and cable networks RT will continue to stream.

The channel also recalls that broadcasting RT in Spanish in Argentina began in 2014. The start of the project during the teleconference gave the President of Russia Vladimir Putin and the then President of Argentina, Cristina Kirchner. This was the first time that a foreign TV station received such an opportunity in Argentina. More than 80% of the population of Argentina had the opportunity to watch Russian news in Spanish.

However, in the past year, Kirchner has resigned and the President was elected Mauricio Macri. Perhaps a change of political orientation was the reason for the abandonment of broadcast of the Russian channel, not the search for additional frequencies.

At least as told RIA “news” the former head of the Federal office for audiovisual communication (AFSCA) Martin Sabbatella, part of the Kirchner government, the decision associated with international country’s policy of rapprochement with the United States. He called it a disrespect for the rights of Argentines to information.

Such opinion and the head of the international Affairs Committee of the state Duma Alexei Pushkov. He just wrote in his Twitter that the refusal to broadcast RT is related to the fact that the head of Argentina became the protege of the United States. The gun in this regard, the proposed “protect” the Russian market of meat from the Argentine.

As soon as the head of Argentina became the protege of the United States, they decided to bring “Russia Today” from NAT th broadcast. And not to defend our market from their meat?

— Alexei Pushkov (@Alexey_Pushkov) 10 Jun 2016

The Ambassador of Russia in Argentina Victor koronelli also in conversation with the Agency said that this decision will limit the access of the Argentine population to objective information about events in the world and in any way not consistent with the nature of our bilateral relations.

Koronelli added that the official notification on the matter to the Embassy has not yet been reported and added that “it is not clear what motivated it”.

Related posts:
"In the state Duma has proposed stricter punishment for violation of traffic rules by pedestria...
Russia has demanded from North Korea to free the yacht "Elfin" with the athletes
"Only "United Russia" made a step towards transparency in elections their candidates&...
The Turkish base of Incirlik not necessary for Russia, even the gift of

Recommended

More Stories From Politics