Go to ...

The Newspapers

News from Russia

RSS Feed

Thursday, October 27, 2016

Euronews has corrected the article about the Crimean Tatars, but did not apologize

The Euronews TV channel has responded to criticism of the official representative of Russian foreign Ministry Maria Zakharova and corrected his mistake in the article about the deportation of Crimean Tatars. Earlier in the English version of the story it was reported that the Peninsula has taken two million people.

photo: euronews.com

The representative of the Russian foreign Ministry Maria Zakharova wrote on his page in Facebook that in the English version of the material Euronews, the number of deported under Stalin, Crimean Tatars was overestimated in 10 times in comparison with the Russian text. The diplomat called this information is false and demanded an apology.

Later Vice-President of the Supervisory Board of Euronews Pyotr Fyodorov told RIA Novosti that the claims Zakharova were reasonable and promised to send the complaint to the channel guide. He noted that the actions of the journalists were “absolute nonsense and unprofessional”.

Currently posted on the site appeared a notice that the text has been updated, “to change the value of the number deported in the first paragraph”. Now in the material in two languages (Russian and English) contains the same information that more than 200 thousand Tatars were deported in the period from 18 to 20 may 1944.

Note that earlier Svetlana had to rule out a typo in the English text, as “two million” was written letters. In her opinion, Euronews deliberately introduced to confuse readers. “It’s not a double standard in presenting information for different audiences, not partisanship. It’s a lie,” — said the diplomat.

Read more: Moscow demanded that Euronews apology for lying about the deportation of Crimean Tatars

Related posts:
The Council Russia – NATO will save only radical reform
The Republican Convention is over: Donald trump said acceptance speech
WikiLeaks: Hillary daughter almost brought the head of the Clinton Foundation to suicide
The British foreign office stepped through the Vienna Convention


More Stories From Politics